Detta avtal reglerar rättigheter och skyldigheter mellan Cfuture AB, org. nr 559230-4181, Strandvägen 43 B, 641 50 Katrineholm, Sverige (hädanefter ”Coach”) och Klienten (hädanefter ”Klient”) vid köp av tjänster.
- Omfattning och plats
Tjänsten tillhandahålls enligt överenskommelse i den omfattning och på den plats som specificeras i bekräftelsemail från Coach till Klient. - Priser och betalning
Pris enligt överenskommelse, se specifikation i bekräftelsemail.
Betalning ska ske innan tjänsten tillhandahålls.
- Privatperson: Alla priser är inklusive moms.
- Företag: Alla priser är exklusive moms.
- Policy för av- och ombokning
- Avbokning: Avbokning ska ske minst 48 timmar innan samtal, session, retreat eller workshop. Eventuell betald avgift återbetalas då med samma metod som användes vid betalning.
- Ombokning: Ombokning av samtal och sessioner ska ske minst 24 timmar i förväg. Det gäller båda parter.
- Sen ankomst: Om Klienten blir försenad med 10 minuter eller mindre, så innebär det att den tiden av sessionen är förbrukad, vilket gör att sessionen blir kortare. Om Klienten räknar med att bli mer än 10 minuter sen, bokas sessionen om till ett annat tillfälle.
- Uppsägning av paket: Efter att minst två tillfällen i ett paket har ägt rum, har båda parter rätt att avbryta samarbetet. Uppsägning meddelas skriftligen. Återstående samtal i paketet återbetalas till Klienten med samma betalmetod som användes vid betalning.
- Giltighet
- Enstaka sessioner har en giltighetstid om 30 dagar från och med inköpsdatum.
- Samtliga paket har en giltighetstid om 6 månader från och med inköpsdatum.
- Samarbete
Samarbetet mellan Coach och Klient baseras på tillit och ömsesidig respekt. Detta innebär att:
- Båda parter kommer i tid till möten och håller sig till avtalad tid.
- Klienten ansvarar för samtalets agenda/tema och aktivt arbete mellan samtalen.
- Coachen ansvarar för process, metod och övningar som för Klienten framåt.
- Coachen strävar efter att Klienten ska känna sig trygg, säker och stöttad.
- Klienten uppmanas att ta upp eventuella brister i samarbetet så snart som möjligt.
- Tillgänglighet
Klienten är välkommen att kontakta sin Coach via e-post mellan samtalen för reflektioner eller firanden. - Etik
Båda parter strävar efter ärlighet och håller all interaktion och kommunikation inom ramen för denna överenskommelse konfidentiellt.
Tystnadsplikt gäller, såvida det inte strider mot lagen eller innebär en omedelbar risk för människors hälsa.
Båda parter följer International Coaching Federation’s etiska riktlinjer: ICF Etiska Riktlinjer, ICF Code of Ethics. Läs mer på coachingfederation.se eller coachingfederation.org.
- Personuppgifter
Coachen får använda Klientens namn och kontaktuppgifter för framtida certifiering hos International Coaching Federation, ICF.
Kontaktuppgifterna används vid stickprover för att styrka att coaching har skett.
Klientens mailadress används för nyhetsbrev och kan när som helst avregistreras.